mandag 7. januar 2013

Svinefilèt à la Siv !

Svin er et magert og godt kjøtt, som er veldig lett å tilberede. Kjøpte svinebiff da vi var i Sverige i helgen og ville lage noe godt av det idag.

Lagde mye godt tilbehør.
 

Arne trenger en del ekstra karbohydrater, så jeg råstekte poteter til han. Deler rå poteter i båter, har litt olje eller smør i pannen og steker det sammen med ønsket krydder. Jeg er avhengige av det økologiske urtesaltet mitt, så jeg brukte det sammen med litt pepper:


 

Asparges er så godt, kjøp hele asparges. Et triks for å få med deg det du skal, er å holde i hver ende og knekke den i to. Da knekker den der trevlene begynner. Steker de i en god del smør i pannen, sammen med urtesaltet;) Da blir de best.

Svinebiffen stekes et par-tre minutter på hver side.


 


 
Lagde en tomatsalat ved siden av. Kjøp noen gode, smakfulle tomater og del dem opp i båter. Grovhakk basilikum og marinerte hvitløksfedd og bland i sammen. Det er godt med mozarella-skiver i også, men det hadde jeg ikke nå.




I tillegg lagde jeg skikkelig hjemmelaget guacamole, på mexicansk vis. Oppskrift finner du her.

Fargerikt og godt:

Arne's lass:


 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar