søndag 13. januar 2013

LCHF soppstuing med kylling til

Jeg fikk så innmari lyst på noe med sopp, og skulle i tillegg få besøk av venninnen min Berthe. Derfor dro jeg på butikken og kjøpte inn litt digg ;)
 
 
 
Tinte kyllingfilet jeg hadde kjøpt i Sverige(forøvrig en uten tilsatt noe lake). Krydret med favorittkrydderet mitt og stekte de i pannen med litt smør og litt olje.


 
Tok stilken av soppen, delte de i 2 eller 4 og stekte de i litt smør med salt og pepper. Hadde den så i en kjele og rørte inn 2 ss creme fraiche. Kok opp og rør inn 1 dl kremfløte. Smak til med salt, pepper og gressløk. Hvis den ikke blir tykk nok, kan man jevne med johannesbrødkjernemel.

Hadde lyst på asparges, så det ble det i tillegg. De blir best om man varmer de i litt smør i noen minutter.

Finhakket rødvinsspekepølse og strødde på toppen, og voilla:


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar