søndag 20. januar 2013

Blueberry dreams

LCHF vafler:
 
Du trenger:
♥ 2 ss philadelphia kremost (gjerne mager)
♥ 2/3 boks creme fraishe (gjerne mager)
♥ 3 ss sukinmelis
♥ 2 ts kardemomme
♥ 4 egg
♥ 1,5 ts bakepulver
♥ 2 ts fiberhusk

 
Jeg brukte blender, men kan nok også bruke mixmaster :) Putt det våte i først og blend, også det tørre. La blenderen gå i minst fem minutter, da det tar litt tid før fiberhusken tykner. Blenderen skal akkurat klare å dra røren rundt, altså litt tykkere enn vanlig vaffelrøre... :)
 
Jeg hadde 3 eggehviter som jeg måtte bruke opp, så jeg brukte disse også og kompenserte med en neve mandelmel.
 
Denne røren hever godt, så ha i litt mindre røre enn du tenker.
 
 
Første vaffel ble med for mye røre.
 

Passe mengde ;)
 

Fikk 7 veldig store vafler av denne røren. (Har et veldig stort vaffeljern!)
 
 
Peishyllekos mens jeg venter på steketiden.

Mmmmm, vaffel med brunost og latte ♥ fredagskos
 
 
Frokost ♥ Lavkarbovaffel med mager vaniljekesam, frosne blåbær og sukrinmelis ♥
Yummy in my tummy

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar