fredag 3. januar 2014

Skikkelig LCHF knekkebrød! Smaker veldig godt;)

Jeg har vært helt hekta på fiberknas fra helsekosten. Siden de er så veldig dyre tenkte jeg å prøve å lage de selv. Og JA, jeg klarte det på første forsøk :) Så her er dem: hjemmelagede, glutenfrie, lavkarbo fiberknas knekkebrød:


2.5 dl linfrø
2.5 dl sesamfrø 
1 dl solsikkekjerner
1 dl knuste mandler eller valnøtter
1 ts økologisk urtesalt (Herbamare)
1 god klype Himalayasalt
4 store egg (Jeg brukte fem små;))
Vann til passe røre, du skal kunne dele røren med pizzaskjærer uten at det sklir sammen igjen. 

Bland alt det tørre godt, og ha deretter i eggene og evt vannet. Elt deigen godt i kjøkkenmaskin og fordel det glatt og jevnt utover en bakeplate med bakepapir. Del opp i ønskede biter med pizzaskjærer. Håndflate-store firkanter er passe store og liten risiko for å gå i stykker i forhold til rektangulære. De er også meget mettede og trenger derfor ikke være så store:) Jeg pleier å spise et stykke med masse pålegg til til frokost. 





Næringsinnhold pr 100 gr:
367,8 kcal
37,2 g fett
19,5 g protein
3,2 g karbohydrater












1 kommentar:

  1. Wow vad glad jag blev över detta receptet :)
    Tack :)
    Men ska det inte stekas?

    SvarSlett